En site for alle med interesse for modeljernbaner i skala 1:45 og 1:32
Arbejde på østkurven – søndag
Lørdag blev de 6 kurvemoduler (Østkurven), der nu er kommet i Niels’ besiddelse monteret med skinner. Her skulle Krogsbjerg Station bygges ind.
De to sidste kurvemoduler er stadig i Steens varetægt, da de er en del af Skrøbelev projektet.
Søndag blev der lavet strøm på de 6 kurvemoduler, hvor de nye 8 polede stik blev anvendt. De er super gode, dels er de nemme at montere med ledninger og så er de rigtigt nemme at samle og adskille.
Der blev prøvekørt og alt virkede første gang.
I løbet af søndag blev der også lagt skinner på de 6 lige moduler, der danner base for Skrøbelev station, men tilslutning af strøm mangler endnu.
Carl Christian kom forbi og fremviste de træer og buske han netop var kommet hjem med, fra Spur1 Treff i Sinsheim.
Nu mangler vi bare de næste par hundrede træer og buske til de 52 moduler som Sjællands siden af Langelandsbanens Venner er de lykkelige ejere af!
Tusind tak for de gode billeder og mange tak til jer andre for en rigtig fin og produktiv byggeweekend.
I skyndingen fik Steen udeladt historien om Vindeby Trinbræt, den fik lige på elegant vis sneget sig ind på Niels’ nye kurvemoduler, det fik samtidigt givet os mulighed for at lave et dejligt afbræk i kurvestykkernes sporforløb.
Der trækkes strøm til skinnerne på de nye kurvemoduler, her er Niels og René de flittige hænder, men de holdes under skarpt opsyn af overmontøren.
Der trækkes strøm til skinnerne på de nye kurvemoduler.
De nye 8 polede stik, der giver super gode forbindelser og så er de dejligt nemme at skille + samle.
Her kan de nye smarte foldeben ses sammenslået.
High speed test kørsel kræver lige en ekstra sikkerhedsbremse.
Prøvekørslerne foregik lige til kanten!
Prøvekørslerne foregik lige til kanten!
Det er altid spændende om indsatsen på strømsiden holder stik som man har planlagt – Bemærk den fine remise i baggrunden, der går en fremtid i møde på Spor 1 Sjællands klub anlæg.
Så er der prøvekørsel på de nye kurvemoduler, hvor alt forløb perfekt.
Der skal naturligvis laves en funktionstest, så der knokles med at få det sidste kurvemodul gjort klar.
De tomme Skrøbelev moduler – søndag formiddag, udgangspunktet i det fjerne er sporskiftet der kan skifte retningen mellem Spodsbjerg og Bagenkop.
Sporplanen bliver lige vurderet en ekstra gang, man skal lige sikre sig at forholdet kommer til at passe datidens sporforløb bedst muligt.
Skrøbelev station har en del sporskiftere, som lige skal forsynes med ledninger, så de bliver korrekt strømførende.
Det første skridt på Skrøbelev station var at få lagt det gennemgående spor.
Det første skridt på Skrøbelev station var at få lagt det gennemgående spor.
Det gennemgående spor på Skrøbelev station er netop blevet klar.
Den afsluttende skinnelægnings fase er ved at være nået for Skrøbelev station.
Den afsluttende skinnelægnings fase er ved at være nået for Skrøbelev station.
Carl Christian præsenterede sine nye ‘pyntegrønt’ indkøb fra årets spor1 messe i Sinsheim.
Carl Christian præsenterede sine nye ‘pyntegrønt’ indkøb fra årets spor1 messe i Sinsheim.
Carl Christian præsenterede sine nye ‘pyntegrønt’ indkøb fra årets spor1 messe i Sinsheim.
Skrøbelev sporene tilpasset og færdiglagt – søndag eftermiddag, nu kan den glade modul ejer få trukket strøm og komme til at fylde oversiden af modulerne med spændende ting.
Skrøbelev sporene tilpasset og færdiglagt – søndag eftermiddag.
Ejeren af modulerne indeholdende Skrøbelev station, Steen U. Ha., ser tilfreds ud med resultatet!
Træer og buske er lige kommet hjem fra årets Sinsheim messe med Carl Expressen.
Efter to dages arbejde havde LBV Sjællands Teamet fået lagt alle spor i både ‘østkurven’ og på Skrøbelev modulerne. Der er ikke noget at sige til at de ser tilfredse ud!