Første støbte F-overdel er klar
Her til morgen den 23. marts 2016, kunne Kim Møller tage den første af de resinstøbte overdele til DSB litra F damplokomotiverne ud af støbeformen – unægtelig et spændende øjeblik. Forud […]
En site for alle med interesse for modeljernbaner i skala 1:45 og 1:32
Her til morgen den 23. marts 2016, kunne Kim Møller tage den første af de resinstøbte overdele til DSB litra F damplokomotiverne ud af støbeformen – unægtelig et spændende øjeblik. Forud […]
Tilbage i februar måned præsenterede vi et af de kommende projekter fra Proinor.no, en DSB personvogn af litra Cp serien, nu har vi haft den på skinnerne! Der er stadig […]
12. marts 2016: I forbindelse med arbejdet på den nye masteroverdel til DSB litra F overdelen, har Kim Møller nu fremstillet en helt ny kedel i metal, som han har […]
Der sker hele tiden nye her på Spor1NYT.dk, både større og mindre opdateringer, samt ikke mindst nye indlæg og gallerier, her er en lille liste over nogle af den sidste […]
En meget stor del af den danske personvognspark var tidligere udstyret med træbogier i forskellige længder, her iblandt DSB litra Cp vognene, der var udstyret med 2,1 meters varianten. I […]
Dette 120 X 75 centimeter strækningsmodul nord for Broløkke blev påbegyndt i marts 2016, hvor det blev tilpasset modul 6, samt fik lavet passende landskabsovergang. I april kom så turen […]
Broløkke trinbræt I sin levetid ved Langelandsbanen nåede Broløkke trinbræt at have ikke mindre end fire forskellige bygninger. De tre første var bygget af træ, mens det sidste var opført […]
Sydlige indkørsel På modulet med den nordlige indkørsel til Broløkke trinbræt, ligger et enkelt sporskifte, der leder sporet ind til læssesporet, der var placeret vest for hovedsporet på Langelandsbanen. Det […]
Sydlige indkørsel På modulet med den sydlige indkørsel til Broløkke trinbræt, ligger et enkelt sporskifte, der leder sporet ind til læssesporet, der var placeret vest for hovedsporet på Langelandsbanen. Broløkke […]